با تصویب دولت سیستان‌وبلوچستان توزیع کننده گوشت کشور می‌شود

با تصویب دولت سیستان‌وبلوچستان توزیع کننده گوشت کشور می‌شود
خبرگزاری فارس: سیستان‌وبلوچستان توزیع کننده گوشت کشور می‌شودعلی محمد آزاد در دیدار با مدیران اجرایی و ستادی بخش کشاورزی استان با تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: دو واژه بسیج و جهاد بعد از پیروزی انقلاب بیشترین استفاده را داشته است به طوری که برای انجام کارهای مشکل و بزرگ از این دو واژه استفاده می‌کرده‌اند.

وی افزود: در ابتدای انقلاب با فرمان امام راحل مبنی بر تاسیس جهاد سازندگی، تامین آب ، برق، راه و دیگر خدمات مورد نیاز، بخش اعظمی از مشکلات روستاییان و دیگر مناطق کشور حل شد و پس از آن با ادغام جهاد سازندگی و کشاورزی، کارهای بزرگتری در کشور انجام شد که زمینه خودکفایی و استقلال کشور را به دنبال داشته است.

نماینده عالی دولت با اشاره به خشکسالی‌های چند ساله و اقلیم به ظاهر خشک استان تصریح کرد: تولیدات محصولات کشاورزی استان در مقایسه با استان‌های پر آب و مستعد کشور مطلوب است و حتی در رقابت با برخی از استان‌های برخوردار نیز برتر است.

آزاد با اشاره به توانمندی‌های استان در بخش‌های مختلف، کشاورزی، دامپروری و شیلات ادامه داد: سیستان و بلوچستان می‌تواند بسیاری از نیازهای کشور را برآورده سازد به طوری که با تصویب دولت، استان مرکز توزیع گوشت کشور و تامین کننده گوشت حلال برای دیگر کشورها می‌شود.

وی همچنین با تشریح برنامه‌ها و جدیت دولت برای توسعه توان محصولات کشاورزی بیان داشت: در کنار 250 هزار هکتار زمین زیر کشت در استان، بیش از 150 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی دیگر در استان وجود دارد که فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و دیگر افراد جویای کار می‌توانند با استفاده از تسهیلات هفت درصد و ایجاد طرح‌های کشاورزی، باغداری و زراعت، پرورش دام و طیور، طرح‌های شیلاتی و آبزی پروری و صنایع تبدیلی در کنار ایجاد شغل، نیاز استان و دیگر استان‌ها را به این محصولات برآورده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان توسعه و رونق کشاورزی در کشور را تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در "حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی " ذکر کرد و خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های متولی با افراد جویای شغل در استان شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان هم در این جلسه از افتتاح نمادین 368 پروژه کشاورزی با اعتبار 139 میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

محمد کیخا گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 7 هزار نفر به صورت مستقیم و برای 21 هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است که5.7 درصد اشتغال کشور را در پی داشته است.

وی همچنین از کسب سه رتبه برتر کشوری در زمینه‌های تولید خرما، صید و صیادی و آبخیزداری توسط کشاورزان استان سخن گفت و آن را حاصل حمایت و تلاش مسئولان در ترویج و توسعه توان کشاورزی استان دانست.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گپ کده چت
تاریخ : 6 فروردين 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: