اعتبار 150 میلیارد تومان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

اعتبار 150 میلیارد تومان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

مسئول پیگیری طرح‌های مهر ماندگار ریاست جمهوری گفت: میزان اعتبار در نظر گرفته شده توسط صندوق مهر ماندگار برای طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار 150 میلیارد تومان است.

خبرگزاری فارس: اعتبار 150 میلیارد تومان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار  محمد محمدی راوری ‌در سفر یک روزه خود از پروژه مهر ماندگار بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن اعلام رضایت از روند پیشرفت طرح توسعه، هدف از بازدید خود از پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی را بررسی مسائل و مشکلات طرح‌ها عنوان کرد.

مسئول پیگیری طرح‌های مهر ماندگار ریاست جمهوری گفت: ما با بازدیدهای میدانی که از پروژه‌های مهر ماندگار انجام می‌دهیم با تعیین فرم‌ها، مدت زمان و اعتبارات مورد نیاز طرح را برنامه‌ریزی می‌کنیم و با تکمیل اعتبارات و پیشرفت طرح فرم‌های اولیه را تنظیم و گزارشات را به مقامات بالاتر ارجاع می‌دهیم و از طرفی صندوق مهر ماندگار با جمع‌آوری اطلاعات برای جذب اعتبارات سال 91 با تعیین ردیف بوجه اعتبارات مالی مورد نیاز پروژه‌ها را تامین می‌کند تا پروژه‌ها در زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسند.

محمدی راوری میزان اعتبار در نظر گرفته شده توسط صندوق مهر ماندگار برای طرح توسعه بندر شهید بهشتی را 150 میلیارد تومان عنوان کرد.

وی افزود: بقیه کارهای مورد نیاز پروژه توسط مشاور و پیمانکار طرح به انجام خواهد رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان هم در این بازدید ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی به ضرورت ویژگی‌ها و اهمیت توسعه محور شرق پرداخت و اظهار داشت: توسعه این بندر نقش به سزایی در اقتصاد منطقه و کشور دارد و غفلت و تعلل در توسعه این بندر باعث از دست‌دادن بازارهای هدف منطقه می‌شود.

سیاوش رضوانی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای پروژه تاکنون 110 میلیارد تومان از منابع داخلی برای پیشبرد طرح توسعه هزینه کرده است.

وی بیان کرد: بخش اعظم کارهای پروژه در فاز نخست صورت پذیرفته است اما به دلیل صخره‌ای بودن بستر و ضعیف‌بودن لایروب، کار لایروبی به کندی پیش می‌رود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: بیشترین هزینه طرح مهر ماندگار بندر شهید بهشتی در عملیات لایروبی است که در حال حاضر 110 هزار مترمکعب از 17 میلیون متر مکعب لایروبی انجام شده است.

رضوانی گفت: از آنجایی که برای ساخت سه پست اسکله در فاز نخست، 4 هزار بلوک در 11 تیپ در وزن‌های 60 تا 80 تنی مورد نیاز است در حال حاضر 900 عدد بلوک ساخته شده است.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گپ کده چت
تاریخ : 6 فروردين 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: