الحاق کنارک به منطقه آزاد چابهار با موافقت مجلس امکان پذیر است

الحاق کنارک به منطقه آزاد چابهار با موافقت مجلس امکان پذیر است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: الحاق کنارک به منطقه آزاد چابهار درصورت موافقت مجلس شورای اسلامی امکان پذیر خواهد بود.

 

اکبر ترکان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از شهربندری چابهار و کنارک در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با محدود بودن منطقه آزاد تجاری صنعتی فقط در حریم چابهار مخالف هستم و با گسترش این منطقه آزاد رونق اقتصادی به استان سیستان و بلوچستان باز خواهد گشت.

وی تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت های گردشگری، شیلاتی و کشاورزی شهرستان کنارک الحاق این شهرستان بندری به منطقه آزاد چابهار باعث توسعه و پیشرفت منطقه خواهد شد.

به گفته وی،سال گذشته برای تجهیز بزرگترین اسکله صیادی کشور موافقت نامه ای با حضور استاندار سیستان و بلوچستان بین منطقه آزاد چابهار و استانداری این استان امضا شد.

وی اشاره ای به نام این اسکله نکرد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در ادامه سفر به چابهار از اسکله صیادی، فعالیت لنج ها و تخلیه ماهی، اسکله مسافربری و شهر بندری کنارک بازدید کرد.

وی در این سفر از سامانه روشنایی باند فرودگاه چابهار و چند طرح فرهنگی و ورزشی از قبیل پروژه احداث مسجد چابهار، ساختمان آموزش دانشگاه بین المللی چابهار و ورزشگاه دو هزار نفری این منطقه دیدن می کند.

مشاور رییس جمهور همچنین در سفر به منطقه آزاد چابهار از پروژه های عمرانی و طرح های زیرساختی این منطقه و بندر شهید بهشتی چابهار و طرح توسعه زیرساخت های بنادر شامل اسکله های شهید کلانتری و شهید بهشتی دیدن کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و معاونین در نشستی با حضور مدیران ستادی سازمان منطقه آزاد چابهار عملکرد 10 ماهه سال 93 این منطقه را مورد ارزیابی قرار داد.

گفتنی است این ششمین سفر ترکان به مناطق آزاد هفتگانه کشور است که با محوریت بررسی روند فعالیت های آن ها در طول 10 ماهه سال 1393 انجام شده است.

مشاور رییس جمهوری پیش از چابهار به ترتیب از مناطق آزاد ماکو، ارس، قشم، انزلی و اروند بازدید کرده و هفته آینده به کیش سفر می کند.

شایان ذکر است به دلیل طولانی شدن سفر اکبر ترکان به چابهار به دلیل لغو پروازهای هواپیما در روزهای شنبه و یکشنبه این فرصت فراهم شد که با هماهنگی معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار بازدیدهایی از بخش های مختلف شهری و روستایی از جمله پروژه های شهرداری، ترمینال مسافربری و روستای رمین بازدید کند.

این سفر فرصتی فراهم کرد تا مسووولان محلی و برخی از معتمدان و اعضای شوراهای اسلامی درخواست های خود را در خصوص توجه بیشتر دولت به سواحل مکران و لزوم تجدید نظر در بسیاری از امور اجرایی و مدیریتی بویژه احداث فرودگاه ارایه کنند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گپ کده چت
تاریخ : 6 فروردين 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: