نشست هم اندیشی شوراها و دهیاران بخش مرکزی شهرستان نیکشهر برگزار شد

نشست هم اندیشی شوراها و دهیاران بخش مرکزی شهرستان نیکشهر برگزار شد

نشست هم اندیشی شوراها و دهیاران بخش مرکزی شهرستان نیکشهر با حضور بخشدار مرکزی این شهرستان و شوراها و دهیاران در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 

به گزارش بلوچ پرس ، بخشدار مرکزی شهرستان نیکشهر در این نشست با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا یک نهاد اجتماعی هستند گفت : این نهاد اجتماعی وزن ، اعتبار ، جایگاه و پایگاه خود را از مردم وام گرفته است پس باید شوراها جهت محقق شدن مطالبات مردمی تلاش بیشتری کنند.
محمد بلوچزهی بر نظم و انضباط کاری در شوراها تاکید داشت و افزود : هر وقت نظم و انضباط بر جامعه حاکم باشد کژی و کاستی های موجود در جامعه آسان تر حل و فصل خواهد شد.
وی در ادامه دهیاران را امید توسعه و آبادانی روستاها دانست و افزود : وقتی معیار و ملاک انتخاب دهیاران شایسته سالاری و تخصص گرایی باشد هیچگاه شاهد ضعف و کج سلیقگی در مدیریت روستاها نخواهیم بود.
بخشدار مرکزی شهرستان نیکشهر ادامه داد : امروزه جدال های بی حاصل بین شوراها و دهیاران نشات گرفته از معیارهای نادرست است چرا که در برخی از دهیاری ها اگر فامیل سالاری و طایفه سالاری بر شایسته سالاری اولویت داشته باشد حال تبعات این نوع نگاه و ترکش های چنین اندیشه های نارسیسمی به مردم بر می گردد.
بلوچزهی بر درآمدزایی دهیاران تاکید کرد و از دهیاران خواست به سمت ایده سازی و ایده پردازی پیش بروند و طرحی نو جهت تحول و توسعه روستاها ارایه کنند.
وی همچنین گفت : طی مدت کوتاهی که سمت بخشداری را قبول کرده ام متوجه شده ام هر کجا نگاه شایسته سالارانه ای نسبت به انتخاب دهیاران حاکم بوده و معیار بر پایه تخصص و جوان گرایی بوده است دهیاری ها با برنامه و نظم خاصی مشغول بوده و می باشند.
بلوچزهی ادامه داد : دهیاری ها نباید به اعتبار اندک سالانه استانی بسنده کنند بلکه به سمت درآمدزایی حرکت کنند.
بخشدار مرکزی شهرستان نیکشهر در پایان بر وصول و اخذ عوارض ساختمانی و ساخت سازها تاکید کرد و خواستار تشکیل یک تعاونی برای هر دهیاری به منظور درآمدزایی با محوریت تولید محصولات بومی منطقه و توزیع به شهرستان های همجوار شد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گپ کده چت
تاریخ : 6 فروردين 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: