دانش آموزان مدارس کپری ایرانشهر فاقد وسایل گرمایشی و تحصیلی هستند

دانش آموزان مدارس کپری ایرانشهر فاقد وسایل گرمایشی و تحصیلی هستند

زاهدان-خبرگزاری مهر: با وجود فرا رسیدن فصل سرما و کاهش دمای هوا در سیستان و بلوچستان اما هنوز بسیاری از دانش آموزان مدارس کپری و حصیری از امکانات ابتدایی رفاهی همچون وسایل گرمایشی و ملزومات تحصیلی محروم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از روستاهای حومه ایرانشهر با وجود فاصله ۶۰ کیلومتری از این شهرستان در اتاقک های حصیری درس می خوانند که امکانات تحصیلی و رفاهی آنها به تکه موکتی پهن شده در کف کلاس ختم می شود.

کارشناس مسئول آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر در این رابطه در گفتگو با مهر بیان داشت: سه روستا به نام های "مسی مچ" در حوزه "حنظران" و روستای "رودبالو" و "متکان" در فاصله ۶۰ کیلومتری این شهرستان قرار دارند که متاسفانه دانش آموزان پایه ابتدایی آن در کپر تحصیل می کنند.

محمدعلی روهینا بیان داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و نبود امکانات گرمایشی در داخل مدارس کپری دانش آموزان این مناطق در شرایط سختی به سر می برند.

نایب رئیس شورای شهر ایرانشهر ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۷۰ نفر از دانش آموزان روستاهای توابع شهرستان ایرانشهر در هوای سرد و در کپر تحصیل می کنند که نیاز است هر چه زودتر به یاری این بچه ها شتافت.

روهینا ادامه داد: نبود مدارس شبانه روزی راهنمایی در این مناطق و عدم تمکن مالی مردم باعث شده که دانش آموزان فقط تا کلاس ششم ابتدایی به تحصیل ادامه داده و سپس ترک تحصیل کنند.

وی اظهار داشت: مناطق ذکر شده متاسفانه با توجه به شرایط جغرافیایی از موقعیت خوبی برخوردار نیستند و این یک خطرجدی برای تحصیل دانش آموزان محسوب می شود و لذا برای حل مشکل آنها که آینده سازان نظام و انقلاب هستند باید چاره ای عاجل اندیشید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گپ کده چت
تاریخ : 6 فروردين 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: